Mindfulness for dig

Åbent opmærksomt nærvær

Ved erhvervs-psykolog og kognitiv terapeut Andrea Klinkby

  • Vær opmærksomt tilstede her og nu
  • Hold sunde pauser, restituer og sov godt
  • Hold tankefri, tænk konstruktive tanker og ager hensigtsmæssigt
  • Bliv mere innovativ, robust, fokuseret, engageret og effektiv
  • Oplev mere af dit liv, kør mindre på autopilot

Vil du igang med mindfulness og mikropauser – undersøge, om det er noget for dig –  have ny inspiration – eller have mindfulness (mere) ind i dit liv igen, så overvej en workshop, et 8-ugers-kursus eller et fortsætterhold (se kalenderen eller længere nede for datoer).

Bliv  klædt på til at kunne bruge mindfulness og mikropauser i dit privat- og arbejdsliv. Så du kan tackle dine udfordringer og nutidens accelerede livs- og arbejdsform bedre. Så du bliver god til at restituere – og bliver mere fokuseret og effektiv i dine gøremål.

Få forståelse for, hvorfor mindfulness er så populært og så effektivt mod stress, angst, depression, bekymringer, lavt selvværd, smerter og anden modgang i livet – og træn de nye færdigheder, så mindfulness (igen) bliver en del af din hverdag.

Gennem øvelser og undervisning i de væsentligste principper,  teori og forskning samt spørgsmål og individuel vejledning arbejdes aktivt med tankemønstre, følelser, vejrtrækningen, kroppen, musik og forskellige meditations-teknikker (korte, lange, liggende, i bevægelse…) – i et velafprøvet forløb (baseret på det evidensbaserede MBSR, ACT, kognitiv og metakognitiv psykologi).

Mindfulness trænes bl.a. vha. meditation og sanse-nærværs-øvelser

Mindfulness trænes også i dagligdags situationer – få ideer til en mere mindful hverdag eller en mere mindful arbejdsdag.

Se en kort film, hvor Andrea underviser i mindfulness i Ingeniørforeningen (på dansk) og på LEO Pharma (på engelsk).

Andrea Klinkby er kognitiv psykolog og mindfulness-instruktør for bl.a. Ingeniørforeningen, LEO Pharma, Københavns Kommune og Falck Healthcare. Hun har en pragmatisk tilgang til mindfulness, så alle kan være med – også dem der ikke har tid, evner for eller lyst til at meditere.  Derfor skræddersyr hun løsninger, der passer til den enkelte virksomhed eller gruppes behov.

Andrea har undervist i meditation i over 20 år – og også i mange andre emner de sidste 10 år. Hun laver også standup og info-tainment, hvorfor man vil møde en underholdende underviser, der søger for god stemning, megen viden og øvelser.  Udover at undervise, arbejder hun som kognitiv terapeut, coach og erhvervspsykolog med stress og forandringer i virksomheder og mennesker. Klik for at læse mere om Andrea.

Hvis du tænker, det kunne være noget for flere af dine kolleger, er din arbejdsplads sandsynligvis interesseret i fordelene ved, at I sammen får nogle nye vaner og bakker hinanden op i en mere mindful arbejdsdag. Så klik på: Mindfulness for virksomheder og grupper

  • 3-4 gange årligt er der 8-ugers-kursus over 3 måneder i Ballerup med max 12 deltagere
  • Der er optag på fortsætterhold hver måned i Ballerup max 10 deltagere
  • Der er workshops i Ballerup og København 5-8 gange årligt 5-40 deltagere

Kommende kurser og workshops – se kalenderen for mere info, priser mm

8-ugers-kurser over 3 måneder: 8 x 2 timer kl 17-19. 8-12 deltagere. Rabat for medlemmer af IDA.

  • Datoer for hold 19: 19/9 + 26/9 + 3/10 + 10/10 + 24/10 + 7/11 + 21/11 + 12/12   2019. Torsdage kl 17-19.
  • Datoer for hold 21:  20/11 + 28/11 + 5/12 + 16/12 + 2/1 + 16/1 + 4/2 + 27/2. Blandede ugedage kl 17-19.
  • Datoer for hold 22: 13/1 + 20/1 + 30/1 + 6/2 + 20/2 + 5/3 + 26/3 + 16/4  2020. Man- og torsdage. OBS kl 8-10.

Datoer for workshops:  2/12 (Kbh) + 21/1 (på engelsk, i Kbh)

Datoer for fortsætterhold kl 17-19:  31/10 + 4/12 + 6/1 + 5/2

Mindfulness træner opmærksomt nærvær, at være til stede her og nu, om ikke have sine tanker et helt andet sted, eller blive forstyrret af mentale pop-up-vinduer. Mindfulness bruger meditation og andre øvelser til at arbejde med vore tanker, følelser, værdier og reaktioner. Især hvordan vi kan bruge vores tanker mere konstruktivt – det er derfor et godt middel mod bl.a. stress, depression, angst, bekymringer og lavt selvværd.

Øvelserne/meditationer er både korte og lange, liggende, siddende og i bevægelse, så du får et bredt indblik i forskellige mindfulness-teknikker og mulighed for at mærke på din egen krop og psyke, hvad der virker for dig.

Der findes mange gode CD’ere, apps og downloads til optræning af mindfulness. Men det kan være svært at komme i gang selv, holde sig i gang (især når man er stresset og har allermest brug for det!) og man kan mangle en at stille spørgsmål til og få tips af. Mange oplever, det er nemmere, når der er andre deltagere, et struktureret forløb med ‘lektier’ og en levende guide frem for en indtalt guidende stemme – og har man haft en god oplevelse og hørt om andres positive erfaringer, bliver det lettere at komme hjem og sætte høretelefonerne på.

Link til hemisync/holosync/bineural beat